fbpx

אסף שני, גישור פנים ארגוני ועסקי, סדנאות ניהול קונפליקטים ומו"מ, ייעוץ למנהלים

קונפליקטים בין יזמים – פאונדרים (Founders)

מייסדים של חברה (פאונדרים) הם כמו הורים לתינוק משותף – החברה שהקימו.

כמות הלחצים שמופעלת על היזמים גורמת לחילוקי הדעות ביניהם – דבר טבעי לגמרי – להסלים במהירות לקונפליקטים העלולים לאיים על קיומה של החברה. בגלל שהחברה צעירה ובגלל שהושקע בה כסף רב אך היא עדיין (לרוב) לא מרוויחה, עשויה להיות לכל החלטה – האם לפתח את המוצר בכיוון כזה או אחר, האם לגבש שותפות עסקית עם גורם מסוים, איך לתעדף משימות וכו' – השלכה דרמטית על שרידותה של החברה.

הליך הגישור בין יזמים יכול להיות על רקע של בעיות שוטפות או כאשר עולה הצורך בשינויים מבניים: כניסה של משקיעים אשר מחייבת "הזזה" מתפקיד של אחד השותפים או אפילו פרידה משותף שמבנה האישיות שלו ו/או כישוריו אינם מתאימים יותר לחברה שהתפתחה.

קונפליקטים עשויים להתגלע לא רק בין היזמים אלה גם בין היזמים לבין המשקיעים. בין היזמים למשקיעים עשוי להיות קונפליקט מובנה – היזמים ירצו לממש את חזון המוצר ואילו המשקיעים עשויים להיות מעוניינים ברווח הכספי – מה שעלול להוביל לקונפליקטים שיכשילו את החברה.

גישור הוא כלי מצוין לפתרון קונפליקטים בין יזמים מכוון שהוא מאפשר, בראש ובראשונה, לכל צד לתת ביטוי לתחושותיו ולרצונותיו במצב הקיים כך שהפתרון ייתן מענה, ברמת דיוק מקסימלית, לנקודת המבט של כל אחד. מכוון שהיזמים הם אלו שמגבשים את הפתרון – הוא אינו נכפה או אפילו מוצע על-ידי המגשר – מידת המחויבות שלהם כלפיו היא מקסימלית. האופן המעצים בו מתנהל הליך הגישור מבטיח את שימור הרקמה האנושית בן המעורבים אשר חיונית להצלחת חברה בראשית דרכה.

יתרון נוסף של הליך הגישור בין יזמים הוא המהירות בו הוא מתנהל – פותחים יומן ותוך מספר פגישות, ברמה של ימים עד שבועות ספורים – ניתן לגבש פתרון. המהירות מהווה יתרון אדיר בחברת הזנק בה אין את הפריבילגיה של לקחת "פסק זמן" כדי לברר את הבעיות בין היזמים.  

צרו עימנו קשר ונשמח לתת פרטים נוספים.

דילוג לתוכן