fbpx

אסף שני, גישור פנים ארגוני ועסקי, סדנאות ניהול קונפליקטים ומו"מ, ייעוץ למנהלים

גישור, קונפליקט, משא ומתן, שיחות קשות, מיומנויות גישור, מיומנויות משא ומתן, מו"מ, סדנאות, הכשרות לארגונים, מיומנויות ניהול קונפליקטים, אסף שני, מיומנויות גישור, גישור פנים ארגוני, בניית הסכמות

טיפ #2 בניהול מו"מ: לנהל מו"מ

לא זו לא טעות, הטיפ השני בניהול מו"מ הוא לנהל מו"מ.

הרציונל די ברור: לעולם לא תרוויחו כסף באותה מהירות וקלות כמו שתרוויחו אותו בניהול של מו"מ. בדרך כלל, עצם הבקשה להנחה תניב לכם חיסכון כך שלרוב לא נדרשות יכולות מו"מ מרשימות כדי להרוויח עשרות, מאות ולעיתים אפילו אלפי שקלים. שיחה של חצי דקה אשר תניב, נניח, חיסכון של 50 ₪ שקולה לשכר שעתי של… יאפ, 6,000 ₪! בדיוק, לעולם לא תרוויחו כסף באותה מהירות וקלות כמו שתרוויחו אותו בניהול של מו"מ!

אז… למה אתם לא רצים לנהל מו"מ?

החסם העיקרי בניהול מו"מ הוא העדר יכולת עימות (Confrontational ability) שהיא היכולת להכיל אי ודאות בסיטואציה בה יש פוטנציאל "נפיץ".

החשש מלהידחות, מלקבל "לא", או חלילה יותר מכך אם הצד השני לא יסתפק רק באמירת לא אלא אף יכעס ויהיה "לא נעים", הוא המעצור שמטיל צל על הנכונות שלכם ליזום מו"מ.

שבועיים לתוך סדנת מו"מ שהעברתי בחברת ביטוח, האשימו אותי המשתתפים שעכשיו הם עוד יותר חסרי ודאות בניהול המו"מ שלהם… "בגללך," הטיחו בי "זה מרגיש יותר לא ברור ויותר מאיים!" חייכתי ועניתי: עכשיו אתם מנהלים מו"מ! אי ודאות היא יסוד מהותי בניהול מו"מ. רק כאשר אתם מאפשרים לעצמכם, בחלקים מסוימים של המו"מ, "לא לדעת", אתם באמת מנהלים מו"מ, אחרת, זה ניהול "מסחר סוסים" (שהיא ללא ספק מיומנות חשובה במכלול יכולות ניהול מו"מ אך אינה ניהול מו"מ כשלעצמו).

בעקבות ההכשרה עברו אנשי הביטוח מניהול מסחר סוסים לניהול מו"מ מעמיק ומתוחכם יותר ולכן עלתה רמת אי הודאות שלהם ואיתה תחושת האיום. חודש מתום ההכשרה התוצאות דיברו בעד עצמם: פחות כסף שולם למבוטחים (כן, זה אנחנו…) אבל באופן מפתיע רמת שביעות הרצון שלהם עלתה, הזמן שתיק נשאר פתוח התקצר בחדות והאווירה במחלקה שעברה את ההכשרה השתפרה באופן ניכר.

שיפור ביכולת העימות, שיפור שמביא אגב דווקא להקטנת כמות הקונפליקטים, מניב תוצאות חיוביות וברורות. הבשורות הטובות הן שניתן לשפר את המיומנות הזו די בקלות, צריך פשוט להעז ולהתאמן.

אז… 6,000 ₪ ביד אחת וחשש מאי הודאות ביד השנייה… מה לוקח?

ב ה צ ל ח ה 🙂

שאלות? צרו קשר

Facebook
Twitter
LinkedIn
דילוג לתוכן