fbpx

אסף שני, גישור פנים ארגוני ועסקי, סדנאות ניהול קונפליקטים ומו"מ, ייעוץ למנהלים

גישור, קונפליקט, משא ומתן, שיחות קשות, מיומנויות גישור, מיומנויות משא ומתן, מו"מ, סדנאות, הכשרות לארגונים, מיומנויות ניהול קונפליקטים, אסף שני, מיומנויות גישור, גישור פנים ארגוני, בניית הסכמות

הקשה לא חייב להיות קשה

"שמע, אתה חייב לעזור לי!" ככה, בלי "שלום" או "נעים מאוד זה אורי מהסדנה של שבוע שעבר…" נפתחה השיחה. כשהוא תפס את עצמו ואמר את שמו ומאיפה אנחנו מכירים, נזכרתי בו מיד. אורי היה איש מערכות מידע ותיק ומיומן בארגון גדול. האגף של אורי היה אחראי לפרויקטי מחשוב שונים בחברה – כלומר בכל פרויקט שחייב פיתוח והטמעה של חומרה או תוכנה, היה מישהו מצוות האגף עובד מול הגורם המתאים בארגון כדי לגבש ביחד פתרון. בכל ארגון, בטח ובטח בארגון המסוים הזה, הטכנולוגיה קשורה בקשר ישיר לביזנס ומכאן החשיבות הרבה שהייתה לאגף.

לאורי היה תפקיד מפתח באגף: הוא היה אחראי לרכז את הפרויקטים של כל האגף מול כלל הארגון, להיות דרג אסקלציה לצוות האגף במקרה של שאלות טכניות ו"חולץ פקקים ארגוני" במקרים בהם הממשק הארגוני לא עשה את עבודתו ונדרש מישהו שיקדם ויניע דברים.

אורי ממש אהב את התפקיד, ומכוון שאנחנו אוהבים את מה שאנחנו טובים בו, הוא היה גם ממש טוב במה שעשה.

 "אתה לא מאמין," אמר לי אורי כשלבקשתו נפגשנו "העבירו אותי מהתפקיד!"

 "מזל טוב!" עניתי לו (מתוך הנחה שאם העבירו את אורי מתפקיד שהוא היה כל כך טוב בו, אז ללא ספק מדובר בקידום).

 "כן… תודה" אמר אורי "אם עד עכשיו ייצגתי את האגף מול הארגון אז עכשיו קודמתי לתפקיד ניהולי בחטיבת התפעול ואני מייצג את הארגון מול האגף… בכל פעם שמערכות מידע מפשלים, אני צריך להיות האיש הרע שנוזף באנשים שעד עכשיו ניהלתי…"

– "איזה מעולה!" אמרתי לאורי "החיים מזמנים לך אתגר בהקשר של הנושא עליו בדיוק דיברנו בסדנה" אורי, שהבעת הפנים שלו הבהירה שהוא לא ממש מבין למה כוונתי ובטח לא מתחבר למילה מעולה מלמל "אני אבוד…"

"לא, אתה לא!" חייכתי אליו חיוך מעודד "נהפוך הוא, המנהלים שלך (ואני) רואים משהו שאתה עדיין לא רואה". לא חיכיתי לתגובתו ושאלתי אותו "מה המטרות שלך בתפקיד החדש?"

– אורי מצמץ שניה וענה "לפתור בעיות".

– "מעולה!" עניתי לו "ומה עוד?"

 "לא להוריד את אנשי האגף שלי…." נאנח אורי.

– "כלומר, לחזק ולהעצים אותם?"

– אורי הנהן.

– "מעולה! כששתי המטרות הללו אל מול עיניך, בוא נהל איתי את שיחה שהיית מנהל עם מישהו מהאגף במקרה של פרויקט שנתקע…

– אורי הזדקף בכיסא ואמר "תקשיב אסף, פרויקט הטמעת תוכנת הבקרה שאתה מופקד עליו, מג'עג'ע, אתה חייב להפסיק להתעסק בשטויות ולתת גז…"

– הרמתי את הדף עליו היו רשומות המטרות שאורי הגדיר ובהבעת פנים של "האם זו הדרך לדבר אל מישהו כדי להשיג את המטרות הללו?" הסתכלתי עליו.

– אורי הסתכל עלי וחייך, "כן…" אמר "זו לא הדרך שלימדת אותנו בסדנה…"

– חייכתי אליו בחזרה ואורי ניסה שוב.

– "תקשיב אסף, פרויקט הטמעת תוכנת הבקרה שאתה מופקד עליו מתעכב. מה אתה צריך ממני כדי לקדם דברים?"

– חייכתי חיוך של אבא גאה ואורי המשיך בשיחה. בדקות הבאות הוא הקשיב, ידע לזהות אינטרסים, צרכים ואילוצים, חיבר את נקודת המבט שלו והניע אותי לחשיבה משותפת על פתרונות.

– כשגיבשנו פתרון לשביעות רצון שנינו, אורי חייך בהקלה. "הבנתי! שיחה קשה ממש לא חייבת להיות שיחה לא נעימה… אם אני מגיע בהתכוונות שמסונכרנת עם המטרות שלי ומכאן מנהל את השיחה בהתאם, לא רק שלא אתפש כאיש הרע אלא להיפך…"

 נשענתי אחורה בכיסא "ואת היכולת הזו," אמרתי לו "המנהלים שלך (ואני) ראינו ובגלל זה קיבלת את התפקיד המורכב, החשוב ושכל כך מתאים לך…".

שאלות? צרו קשר

מוזמנים.ת לשתף באמצעות:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
דילוג לתוכן