fbpx

אסף שני, גישור פנים ארגוני ועסקי, סדנאות ניהול קונפליקטים ומו"מ, ייעוץ למנהלים

הליך גישור – בוררות

הליך הגישור מתאפיין בכך שהצדדים הם אלו המעצבים את הפתרון בעצמם. היתרון של גישה זו הוא שפתרון שגובש על-ידי הצדדים נתפש על-ידם כפתרון “שלהם” ולכן שביעות הרצון ונכונותם לקיימו גבוהים. לעתים, כאשר צדדים לקונפליקט חייבים להגיע לפתרון  – למשל, כאשר עלות אי הגעה לפתרון גבוהה מעלות פתרון כפוי – נכון לצדדים לנסות הליך של גישור – בוררות. 

הליך הגישור – בוררות, כשמו כן הוא, לוקח את המיטב משני ההליכים  – הליך מעצים השואף לחולל תהליך אצל הצדדים אשר יאפשר להם לגבש בעיה לקונפליקט בעצמם לצד ודאות כי ההליך יסתיים, בדרך כזו או אחרת, עם פתרון. 

הליך גישור – בוררות מתחיל כהליך גישור לכל דבר ועניין. בנקודה מסוימת, במידה והצדדים ו/או המגשר חשים כי הליך הגישור מיצה את עצמו, הופך המגשר לבורר ונותן פס”ד בקונפליקט שהובא בפניו. 

הניסיון שנצבר בשני גישור מאז שנת 1998 מראה כי רבים מהליכי “גישור – בוררות” מסתיימים בהצלחה כבר בשלב הגישור ואין צורך לעבור לשלב הבוררות. היתרון בכך הוא שהליך הגישור מותיר את הצדדים בתחושות טובות ההכרחיות להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בתום הקונפליקט. לא אחת, דווקא הידיעה של הצדדים שבמידה ולא יצליחו לגבש פתרון בעצמם, יכריע הבורר בעניינם, היא שמניעה אותם לקחת אחריות על הקונפליקט ולפתור אותו בסיועו של המגשר. 

צרו עימנו קשר ונשמח לתת פרטים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן